flag vizantioflag hellas

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.   twitter   facebook

Ο Σύλλογος Σαρακατσαναίων Τρικάλων εκδρομή στις Σέρρες

beis stefanos

Στέφανος Μπέης
Πρόεδρος Σ.Σ.Τρικάλων

Την Κυριακή 14 Απριλίου ο Σύλλογός μας είχε την ευκαιρία να απολαύσει μια ξεχωριστή εκδρομή στο νομό Σερρών. Στις 7 το πρωί συγκεντρωθήκαμε στην πλατεία του Σιδηροδρομικού Σταθμού. Με βασική αποσκευή τη θετική μας διάθεση και σύμμαχο τον καλό καιρό ξεκινήσαμε για τον προορισμό μας. Προσπεράσαμε την συμπρωτεύουσα και κατευθυνθήκαμε βορειότερα προς τον προορισμό μας . Μπαίνοντας στο νομό Σερρών αντικρίσαμε τη λίμνη Κερκίνη έναν από τους σπουδαιότερους υγροτόπους και οικοτουριστικούς προορισμούς της Ελλάδας, που βρίσκεται περίπου 45 χλμ. δυτικά των Σερρών. Η λίμνη μετράει 80 χρόνιας ύπαρξης κι αποτελεί ένα από τα ελάχιστα παραδείγματα επιτυχημένης ανθρώπινης παρέμβασης στη φύση.

Ακολουθώντας την παραλίμνια διαδρομή φτάσαμε στο Ακριτοχώρι όπου επισκεφτήκαμε το μεγαλοπρεπές Ιερό ησυχαστήριο του Τιμίου Προδρόμου . Χτίστηκε το 1981 , είναι ένα από τα σημαντικότερα ησυχαστήρια του ελλαδικού χώρου με 45 μοναχές. Συνδέεται πνευματικά με την Ιερά Μονή Ξενοφώντος του Αγίου Όρους της οποίας αποτελεί μετόχι.

Αφού προσκυνήσαμε και δεχτήκαμε τη θερμή φιλοξενία των μοναχών (πολλές είναι Τρικαλινής καταγωγής) κατηφορίσαμε προς την πόλη των Σερρών. Εκεί επισκεφτήκαμε αρχικά το Λαογραφικό Μουσείο Σαρακατσάνων το μοναδικό μονοθεματικό μουσείο στο κέντρο της πόλης των Σερρών. Ιδρύθηκε το 1979 και από τότε έχει πάρει πολλές διακρίσεις και μετάλλια. Το μουσείο στεγάζεται σε ένα κτίριο τριών επιπέδων όπου έγινε μια εξαιρετική προσπάθεια να αναδειχτεί ο Σαρακατσάνικος τρόπος ζωής και η Σαρακατσάνικη τέχνη. Η αναπαράσταση του Σαρακατσάνικου σπιτιού, του τυροκομείου και της καλύβας του βοσκού είναι από τα σημαντικότερα εκθέματα του μουσείου. Άλλα εκθέματα είναι οι Σαρακατσάνικες φορεσιές, τα κεντήματα και τα υφαντά, ο αργαλειός, διάφορα εξαρτήματα της καθημερινής ζωής, τα χαρακτηριστικά κουδούνια για τα ζώα και παραδοσιακά κοσμήματα.

Στη συνέχεια γνωρίσαμε την πόλη των Σερρών ένα σύγχρονο αστικό κέντρο με όμορφα κτήρια και τοπία, φαρδείς δρόμους και πλατείες, αλλά και μια «ζωντανή» πόλη με πολλούς φοιτητές. Η Εθνικής Αντιστάσεως είναι ο δρόμος που συγκεντρώνει τη μεγαλύτερη κίνηση. Ξεκινά από την πλατεία Ελευθερίας και καταλήγει στην αρχή της κοιλάδας των Αγίων Αναργύρων. Επισκεφτήκαμε το μητροπολιτικό ναό των Αγ. Θεοδώρων καθώς και τα μνημεία  Μπεζεστένι , Τζιντζιρλή Τζαμί, καθώς και το Τζαμί Αχμέτ Πασά, ένα από τα ωραιότερα μουσουλμανικά τεμένη της Ευρωπαϊκής Τουρκίας.

Αργά το απόγευμα πήραμε το δρόμο της επιστροφής. Γεμάτοι όμορφες εικόνες και εμπειρίες υποσχεθήκαμε να οργανώσουμε ξανά κάτι ανάλογο. Γιατί τελικά τα ταξίδια μας κάνουν πλούσιους!

Syl-Trikalwn-Ekdromi-Serres-ph01.jpegSyl-Trikalwn-Ekdromi-Serres-ph02.jpegSyl-Trikalwn-Ekdromi-Serres-ph03.jpgSyl-Trikalwn-Ekdromi-Serres-ph04.jpgSyl-Trikalwn-Ekdromi-Serres-ph05.jpeg